Rendl Rossy Lamp

Hi to everyone, this is my last personal work, it is the Rossy Lamp of Rendl Light Studio, I decided to make this type of object to test advanced metals, playing with dirt and scratched maps and studio lighting.

I have to say that the part of lighting if you want to control reflections, is quite complex in that it varies so much the reflection of light on the metal according to its angle of incidence, which makes they are more or less visibles the maps of dirt and scratches. Fortunately I think the result of the scene and ​​light tests made, have been satisfactory. Hope you like.

Soft: 3dsmax, Maxwell Render and After Effects

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Rendl Rossy LampToni Fresnedo
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6 comments on "Rendl Rossy Lamp"

  1. Muy buen trabajo.

    En un trabajo de producto como éste, hay alguna diferencia sustancial entre hacer la postproducción con after effects y hacerla con photoshop?.

    Un abrazo

    • Muchas gracias Benito,

      En referencia a la posproducción la diferencia mayor es el poder hacerla en 32 bits, partiendo de una imagen EXR sacada del archivo original MXI,
      En casos como este, de estudio fotográfico oscuro con degradados de fondo, el poder hacer la post en 32 bits, hace que los colores de los degradados de iluminación y los reflejos speculares tengan un rango mucho mayor, lo que hace que aguanten mas el proceso de post y no se rompan.

  2. Víctor Pasquier on

    Sin palabras para expresar la admiración cuando veo cualquiera de tus renders, un auténtico privilegio poder haber sido tu alumno. Supongo que andarás super liado pero te animo a que me sigas asombrando más amenudo con tus trabajos, éste último se ha hecho esperar.

    Un saludo Toni, eres un tío grande, y tus trabajos me dan mucho mucho mucho pero que muuuuucho asco!!! : )

    • Gracias Víctor por tu comentario! ha sido un placer conocerte, felicidades por tu trabajo final, y si… iré subiendo cosas mas a menudo si puedo, esa es la intención.

      Un saludo !! :)

  3. These renders are amazing! Job well done!

    I was also wondering, how do you acquire your dirt maps? What do you pay attention to?

    • Thanks for your comment Josep,
      I usually do unnwrap for the all parts of the object, and then i open the map with photoshop to paint with detail where I want more or less dirt, scratches, etc…, all made with some different maps of dirt and scratched, that i can find on in google or in pages like cgtextures.

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